Jaaroverzicht onuitstaanbaar.nl – Het jaar in stukjes

Ja, nóg een jaaroverzicht. Alhoewel het natuurlijk schier onmogelijk is een selectie te maken uit allle fantastische stukjes die op dit zeer invloedrijke weblog verschijnen, vindt u hieronder toch een overzicht van twaalf onuitstaanbare en/of gekke zaken, gebeurtenissen en mensen die 2012 tot het jaar maakten dat het was. Genieten geblazen! En voor straks: een gelukkig nieuwjaar, hopelijk zonder al te veel Humberto Tan op de buis!

Januari: Waar kun je een jaaroverzicht nou beter mee beginnen dan met een stukje over stroopwafelpudding? Juist met een stukje over berehapsalade, want dat bestaat ook en in het begin van het jaar zag ik het in de schappen liggen. Het was de voorbode voor weer een knettergek jaar. Lees het stukje hier.

Februari: Weet u het nog, in februari waren we allemaal in de ban van de Elfstedentocht. In aanloop naar De Tocht Die Er Nooit Kwam, zond de Publieke Omroep een IJsjournaal uit. Dat was al erg, maar viel in het niet bij de slechtste Nederlandse film ooit (al is dat sinds kort misschien Het Bombardement). Nederland 1 zond De Hel van ’63 uit en ik keek. Wat een slapstick.

Maart: Typisch een maand om even een kijkje te nemen in het centrum van Emmen. Bekijk hier mijn bevindingen, geïllustreerd met schitterende foto’s.

April: Respect, de laatste tijd een hot item, maar ik vond het in april al een loos begrip. Lees hier waarom.

Mei: Politiek gezien was het een roerig jaar. Er viel een kabinet, we gooiden weer een briefje in de kliko en we hadden weer een nieuw kabinet. Eén ding bleef wel hetzelfde: ons nationale quotejesroofdier Ferry Mingelen. Lees hier een  (soort) eerbetoon aan hem.

Juni: De maand van het voor Oranje desastreus verlopen EK. En dat lag natuurlijk aan het trainingspak van Kees Jansma..

Juli: De sportzomer ging door met de Tour de France. Later in het jaar draaide het allemaal om doping, maar nu reed bikkel Maarten Tjallingii nog gewoon veertig kilometer met een gebroken heup door, terwijl mijn oma nog geen drie meter door wilde lopen met haar gebroken heup. Lees hier mijn brief daarover aan Tjallingii.

Augustus: In de achtste maand van het jaar vervolgde de sportzomer met de Olympische Spelen in Londen. Leuk, alleen jammer van het  Humberto Heineken Huis met het verschrikkelijke gearticuleer van de gastheer.

September: Even geen sport meer. Wat dan? Italiaanse boerenkoolsoep met chorizo natuurlijk!

Oktober: Halverwege oktober organiseerde de stichting Uit in de Heuvelrug een wereldrecordpoging boomknuffelen. Vanwege het slechte weer kwamen er niet genoeg mensen, terwijl boomknuffelen met slecht weer juist zo leuk is. Lees hier waarom.

November: WhatsApp nam dit jaar echt de wereld over, dus soms ook deze website, want een WhatsApp-groep is een wonderlijk fenomeen.

December: Albert Verlinde is geen wonderlijk fenomeen. Hij is de grootste eikel van Nederland. Vlak voor de wereld niet verging vanwege de Mayakalender rekende ik nog even snel met hem, Humberto en Frits Barend af.

* Die onderstreepte woorden zijn dus hyperlinks. Daar kunt u op klikken en dan opent er een nieuw tabblad met tekst. De techniek staat voor niets!

Volg ons op Facebook en vind ons leuk op Twitter. Of andersom. Kijk maar.

64 reacties op “Jaaroverzicht onuitstaanbaar.nl – Het jaar in stukjes”