De reclame met de broers Van de Kerkhof

Als u goede ogen heeft of een bril met multifocale glazen draagt, dan heeft u de laatste tijd vast weleens de reclame van Eyewish Groeneveld op tv voorbij zien komen. In die reclame spelen naast Willem van Hanegem de broers Van de Kerkhof een rol. René en Willy. Of Willy en René, als je Willy eerst noemt en pas daarna René.

Ach, het maakt ook eigenlijk niet uit in welke volgorde je hun voornamen zet, het blijven ontzettende eikels, die broers Van de Kerkhof. Met hun irritante brillengewissel. Daar draait het in de reclame voor de opticienketen Eyewish Groeneveld allemaal om.

De broers van de Kerkhof doen zogenaamd samen met een bril voor veraf en een bril voor dichtbij. Tot grote ergernis van Willem van Hanegem moeten ze daarom tijdens een potje golf steeds van bril wisselen. Daarop neemt Willem de broers Van de Kerkhof mee naar een Eyewish Groeneveld-winkel om ze een bril met multifocale glazen aan te smeren.

De clou van de reclame is dat de opticien van dienst zegt dat de broers Van de Kerkhof hun nieuwe bril met multifocale glazen gratis mogen omruilen. De broers twijfelen geen moment en wisselen nogmaals van bril met elkaar. Ze kijken daar parmantig bij. Dat komt waarschijnlijk omdat de regisseur van het spotje heeft gezegd: ‘En nu parmantig kijken broers Van de Kerkhof!’

Nou ja, dat is allemaal behoorlijk hilarisch natuurlijk, vooral omdat de broers Van de Kerkhof uitmuntende acteurs zijn, maar ik had toch liever een ander spotje gezien, dat voor Eyewish Groeneveld waarschijnlijk ook nog beter had uitgepakt: een beeld van iemand die een bril met de verkeerde sterkte draagt en dus dubbel ziet. Juist, vier broers Van de Kerkhof! René en Willy en Willy en René! Dan rent iedereen meteen gillend naar de opticien. Een horrorfilm van Stephen King is er niks bij.

Volg ons op Facebook en vind ons leuk op Twitter. Of andersom. Kijk maar.

De reclame:

httpvh://www.youtube.com/watch?v=DXOsNYZGyGk