Speciaal geselecteerde sinaasappels

Op een pak sinaasappelsap van Albert Heijn, de milde variant, prijkt onder andere de volgende tekst: ‘Speciaal geselecteerde sinaasappels’. Gewoon weer zo’n loze kreet op een pak. Iedere sinaasappel die geplukt wordt, is geselecteerd. Ik selecteer elke dag een stukje toiletpapier. Toch is het meer dan zomaar weer een loze kreet op een pak.

Dat zit hem in het woord ‘speciaal’. De marketingmarketeers van Albert Heijn bedoelen waarschijnlijk dat de door hun geselecteerde sinaasappels speciaal zijn. Hele goeie sinaasappels, die je in uitgeperste vorm lekker op kunt drinken. Maar dat staat er niet. Er staat dat de sinaasappels speciaal geselecteerd zijn. Op een aparte manier dus.

Nu veronderstel ik dat de normale gang van zaken bij het selecteren van sinaasappels is dat er een Spanjaard met een snor en een sombrero op een paar keer aan de boom schudt, en dan kijkt hoe de sinaasappeltjes in een mand vallen. Na een paar keer schudden, sloft hij weer weg bij de boom en gaat een siësta houden.

Zo is het dus niet gegaan bij de speciaal geselecteerde sinaasappels van de Albert Heijn. Hoe wel, daar kunnen we alleen maar naar raden. En waarom zou ik dat hier niet eens eventjes gaan doen.

Mogelijkheid 1: Het zou kunnen dat die verrekte hamsters er iets mee te maken hebben. In de reclames van Albert Heijn heb ik ze wel gekkere dingen zien doen dan sinaasappels plukken.

Mogelijkheid 2: Harry Piekema is met een emmer curry, mayonaise en uitjes om z’n nek naar Spanje gestuurd om sinaasappels te plukken.

Mogelijkheid 3: Edgar van de Plus klust bij als lekker gekke, zwarte sinaasappelplukker. Het enige probleem is dat Edgar van de Plus een concurrentiebeding in z’n contract heeft staan en dus eigenlijk niks voor Albert Heijn mag doen.

Daarom ga ik voor mogelijkheid 2. Harry is er gek genoeg voor.

Volg ons op Facebook en vind ons leuk op Twitter. Of andersom. Kijk maar.