Onnozele brieven aan bedrijven – Ola

Het mooie aan kapitalisme is dat de klant koning is en dus op iedere vraag een antwoord krijgt van een bedrijf. Of dit echt zo is, testen wij op dit zeer invloedrijke weblog door onnozele brieven aan bedrijven te sturen. Deze keer naar ijsjesmerk Ola.

Beste mensen bij Ola,

Alhoewel ik het bij tijd en wijle ontzettend lekker vind om aan jullie ijsjes te likken, moet me iets van het hart. Het likken gaat me de laatste tijd veel moeilijker af namelijk. Dat heeft voornamelijk te maken met de Calippo-ijsjes en de Raket-ijsjes. Die ijsjes doen me denken aan de vreselijke burgeroorlog die Syrië tart.

Als ik het ijsje uit het karton van de Calippo probeer te drukken, zie ik de verschrikkelijke beelden voor me uit die stad waarvan de naam zo lijkt op het ijsje: Aleppo. Is het niet mogelijk de naam van het ijsje te veranderen? Ik heb zo’n soort verzoek ook al gestuurd ten tijde van de burgeroorlog in voormalig Joegoslavië. Toen had ik het moeilijk met de Split. Helaas heb ik in die tijd nooit een antwoord van jullie mogen ontvangen.

Dan de raket. Is het nu echt nodig een ijsje met zo een agressieve naam in jullie assortiment op te nemen? Het kan toch veel vriendelijker? Bijvoorbeeld door een ijsje met dezelfde smaak op de markt te brengen, maar dan in de vorm van een vredesduif. Ik heb een document bijgevoegd met een tekening van hoe dat ijsje eruit zou kunnen zien.

Ik hoop spoedig iets van jullie te horen over de twee ijsco’s.

Met vriendelijke groet,

Zwoebe Zwoebstra

Vredesduifijsje:

En als het goed is, ligt deze tekening dus op tafel bij een Ola-vergadering. Al zou het ook kunnen dat het een reactie is die ze  bij alle gekke ijs-ideetjes terugsturen:

Volg ons op Facebook en vind ons leuk op Twitter. Of andersom. Kijk maar.

Één reactie op “Onnozele brieven aan bedrijven – Ola”