Onnozele brieven aan bedrijven – Linera (die van de smeerpaté)

Het mooie aan kapitalisme is dat de klant koning is en dus op iedere vraag een antwoord krijgt van een bedrijf. Of dit echt zo is, testen wij op dit zeer invloedrijke weblog door onnozele brieven aan bedrijven te sturen. Deze keer aan Linera, over hun Smeerpaté Crème. 

Beste mensen bij Linera,

Met veel plezier smikkel ik bijna elke dag van jullie Smeerpaté Crème. Ik weet niet precies wat ik er zo lekker aan vind, maar het zou best eens de combinatie van 31% varkenslever, water, 19 % varkensvlees, zonnebloemolie, maltodextrine, tarwebloem, zout, voedingszuur E325, gebakken uitjes, varkenbindweefsel, dextrose, kruidenextracten en conserveermiddel E250 kunnen zijn.

Mocht u het niet doorhebben: dat zijn de ingrediënten van uw Smeerpaté Crème. Door al die ingrediënten ben je volgens een boodschap op de verpakking ‘elke dag lekker in balans’. Nou, mooi niet! Afgelopen maandag at ik een crackertje met uw smeerpaté en een paar uur later raakte ik uit evenwicht toen ik wat met mijn zoontje aan het ravotten was. Daar lag ik dan, zo op mijn bips! De samenstelling van de smeerpaté zorgt er dus helemaal niet voor dat je lekker in balans bent!

Mijn zoontje van drie was helemaal teleurgesteld dat zijn grote vader zomaar op de grond lag en moest derhalve heel hard huilen. Om nog meer leed bij kleine kinderen en anderen te voorkomen, kunnen jullie die tekst dus beter van de verpakking halen.

Verder staat er op de verpakking van de smeerpaté nog dat er 50% minder vet in de Smeerpaté Crème zit, maar moet ik bij de kassa nog wel evenveel afrekenen als voorheen. Dat is toch gek, evenveel betalen, terwijl je minder krijgt? Hoe zit dat precies? De caissière begreep het ook niet, maar ik moest toch het volle pond betalen.

Ik hoop snel iets van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Zwoebe Zwoebstra

Al vrij vlot kwam Linera met de volgende, nuchtere, reactie op de proppen. Mijn naam en die van Karin, de dame die reageerde, zijn zwart gemaakt. Dat staat wel interessant. 

Volg ons op Facebook en vind ons leuk op Twitter. Of andersom. Kijk maar.