Onnozele brieven aan bedrijven – Rolo

Het mooie aan kapitalisme is dat de klant koning is en dus op iedere vraag een antwoord krijgt van een bedrijf. Of dit echt zo is, testen wij op dit zeer invloedrijke weblog door onnozele brieven aan bedrijven te sturen. Deze keer naar Rolo, dat snoepje waar je goed over na moet denken.

Beste mensen bij Rolo,

Recent heb ik bij tankstation een rol Rolo gekocht. Normaal koop ik altijd TopDrop, maar ik had nu zin in een snoepje met een kern van zachte karamel. Dan kun je wel heel koppig vasthouden aan je gewoontes; beter koop je op zo’n moment Rolo en laat je de TopDrop even voor wat-ie is. Dat komt wel weer een andere keer.

Nou ja, voorlopig nog niet. Want mijn rol Rolo raakt maar niet op. Dat komt door jullie. Door jullie slogan. ‘Bedenk goed, wat je met je laatste Rolo doet’. Een eigenaardige slogan voor een bedrijf, dat in principe toch zo snel mogelijk zo veel mogelijk producten wil verkopen. Met goed nadenkende consumenten schiet dat allemaal niet erg op.

Bij mij in ieder geval niet. Al drie weken ligt die laatste Rolo in mijn dashboardkastje. Ik kom niet meer aan werken toe. Steeds spookt die vraag door m’n kop: wat moet ik met mijn laatste Rolo doen? In het begin ging het echt alle kanten op. Van ‘gebruiken als damsteen’ tot ‘door de zuurkool doen’. En alles wat daar tussenin zit.

Inmiddels heb ik nog twee opties voor mijn laatste Rolo. Of ik ga ‘em begraven en dat iemand over 250 jaar ‘em dan opgraaft en denkt: hé een Rolo. De andere overgebleven optie is dat ik naar de dierentuin ga en hem ga proberen te voeren aan een giraffe. Omdat jullie het snoepje maken, is de beslissing aan jullie. Wat moet ik met mijn laatste Rolo doen?

Met vriendelijke groet,

Zwoebe Zwoebstra

En de ontzettend fijne reactie van Rolo. Liefst vijf rollen kreeg ik opgestuurd. De giraffes in de dierentuin van Emmen zullen nooit meer honger lijden!


Volg ons op 
Facebook en vind ons leuk op Twitter. Of andersom. Kijk maar.

Één reactie op “Onnozele brieven aan bedrijven – Rolo”