De reclame voor Lay’s Deep Ridged Chips

Merken verzinnen van alles om hun producten aan de man te brengen. Kortingsacties, liedjes die tegen wil en dank in je hoofd blijven zitten, Dries Roelvink in een minuscule gele slip, Frans Bauer; ze deinzen nergens voor terug.

Toch zit er een bepaalde logica achter. We kennen Dries en Frans, en een liedje dat blijft hangen zorgt voor naamsbekendheid – wasmachines leven langer mééét Cal-gon.

Maar waarom er in het Lay’s-reclamespotje voor de nieuwe chipssoort Deep Ridged – chips met extra grote ribbels – een mier tussen die ribbels door skateboardt, weet waarschijnlijk alleen de doorgesnoven reclamejongen die de opdracht van het chipsmerk ontving een hip aandoend reclamefilmpje in elkaar te draaien.

Wat het allemaal nog vreemder maakt, is dat de mier halverwege zijn skateboardavontuur opeens zijn muts verliest – de mier draagt een muts, dat was ik nog vergeten te vertellen.

Dat gegeven zorgt er bij mij voor dat de enige interpretatie die ik aan het spotje kan geven, als volgt luidt: Lay’s wil de consument er attent op maken dat er hele kleine mierenmutsjes tussen de ribbels van hun chips kunnen zitten en dat je daar voor uit moet kijken als je de chips eet. Waarschijnlijk kriebelt het in je keel wanneer je zo’n mierenmutsje doorslikt.

Na het gedoe met het mutsje skateboardt de mier nog even door en springt hij van het ribbelchipje. Na een paar seconde trekt hij z’n parachute open – de mier draagt een rugtasje met een parachute erin, dat was ik ook nog vergeten te vertellen.

Filmpje:

httpvh://www.youtube.com/watch?v=uGtTGoAh47s

Volg ons op Facebook en vind ons leuk op Twitter. Of andersom. Kijk maar.