Onnozele brieven aan bedrijven – Nivea

Het mooie aan kapitalisme is dat de klant koning is en dus op iedere vraag een antwoord krijgt van een bedrijf. Of dit echt zo is, testen wij op dit zeer invloedrijke weblog door onnozele brieven aan bedrijven te sturen. Deze keer via een ietwat ambitieus, maar niet minder terecht schrijven aan Nivea.

Beste mensen bij Nivea,

Volgens mij kan ik jullie firma op jaarbasis miljoenen euro’s schelen. Het enige wat jullie daarvoor hoeven te doen is mij aan te stellen als hoofd marketing, en me te voorzien van een vorstelijk jaarsalaris waar allerlei nullen in voorkomen.

Want, met alle respect, nu doen jullie maar wat op marketinggebied. Zo is er een reclame voor vrouwendeodorant op tv waarin gesteld wordt dat 94% van alle vrouwen die deodorant aanbeveelt. Dan zou ik zeggen: laat die overige 6% lekker sti(n)k(k)en (grapje). Dat geld kun je beter gebruiken voor producten die nog niet door 94% van de doelgroep wordt gebruikt. En zo heb ik nog veel meer goede ideeën.

Graag zou ik kortom eens van gedachten wisselen met de baas van uw bedrijf over de marketing die jullie voeren. Ik hoop snel iets te horen.

Groeten,

Zwoebe Zwoebstra

Volg ons op Facebook en vind ons leuk op Twitter. Of andersom. Kijk maar.

De ietwat plichtmatige reactie van Nivea: 

Één reactie op “Onnozele brieven aan bedrijven – Nivea”