Inktvis

U zult wel denken dat dit stukje over Paul de voetbaluitslagen voorspellende inktvis gaat. Dat is niet zo. Paul die zoekt het maar lekker uit met z’n bakjes met mosselen. Ik laat me toch  niet gek maken door een inktvis?!

De laatste keer dat dat gebeurde, was toen ik er op een Italiaans terras eentje had besteld. Hij bleek naar niks te smaken en erop kauwen was ook al een gekke gewaarwording. Alsof je een gum zit op te eten. Woedend was ik. Sindsdien trek ik me niks meer van inktvissen aan. Zeker niet als ze voetbaluitslagen voorspellen. Inktvissen hebben totaal geen verstand van voetbal. Aad de Mos is stiekem ook een inktvis. Meer bewijs heb je toch niet nodig.

Paul kan wat mij betreft de boom in. Een gekke plek voor een inktvis, zou je denken. Nou, dat valt dus wel mee. Inktvissen zijn namelijk een beetje gek. Dat bewijst de inktvis waar ik het wel met u over wil hebben. Het gaat om een reclame-inktvis. Zo zijn ze de inktvissen. Die doen alles voor geld. Het zijn de hoeren van de onderwaterwereld. Maar daar hoor je kapitein Ortega dus nooit over.

Deze inktvis speelt in een reclamespot van Chaudfontaine. Chaudfontaine is een bedrijf dat water in een fles doet. Teneinde zoveel mogelijk van die flessen te kunnen vullen, maken ze reclames. Voor die reclames huren ze dan weer een ander bedrijf in. Een reclamebureau.

Reclamebureaus zijn bedrijven waar mensen rond een tafel zitten te bedenken hoe ze bedrijven waar ze bijvoorbeeld water in een fles doen op een zo gek en makkelijk mogelijke manier ontzettend veel geld uit de zak kunnen kloppen.

In dit geval zijn ze vijf minuten voor de lunch rond de tafel gaan zitten en hebben toen snel bedacht dat ze prima een inktvis op de schouders van een gezinnetje konden laten tikken en daarna diezelfde inktvis een fles water laten stelen waarmee hij niet veel later een dansje doet onder het water.

Eén werknemer zei nog: ‘Gaan we nu niet te ver? Een inktvis die onderwater al dansend een glaasje water drinkt? Zouden ze daar echt intrappen?’ Nee. Ja. Ja. Dat was het antwoord van de andere mensen rond de tafel. En ze kregen gelijk. Bij Chaudfontaine vonden ze het prima. En ook de inktvis hoorde je niet. Zo zijn ze immers; onderwaterhoeren. Als ze het hem hadden gevraagd had hij nog een groot kampvuur onder water aangestoken en had hij er een stukje zalm boven gebarbecued. Dat was niet nodig. Hij hoefde slechts een dansje te doen en een glaasje water te drinken. Dit is het resultaat:

Blijf op de hoogte en volg ons op Twitter